Εκπαίδευση Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ιανουάριος 2019 - σήμερα)

Σύμφωνα με τον κατατεθειμένο και εγκεκριμένο από τον Ο.ΚΑ.ΝΑ. προγραμματισμό του ΚΕ.Σ.Α.Ν. ως Αστική Εταιρεία, οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2019 έως σήμερα και είχαν πλαίσιο την Εκπαίδευση Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν: 

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

  • Εικοσιοκτώ (28) Ενημερωτικές Συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, με θέμα: "Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο", σε μαθητές Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης των εξής Δημοτικών Σχολείων Ηρακλείου: 1ο, 4ο, 19ο, 33ο, 40ο, 46ο, 49ο, 50ο. Σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολείων (590 άτομα). 
     
  • Δύο (02) Συναντήσεις Γνωριμίας - Διαδραστικού Παιχνιδιού [MOVERE], με μαθητές Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: "Γνωρίζουμε το Πρόγραμμα για τα Συναισθήματα MOVERE". Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου (40 άτομα). 
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], σε παιδιά 6-10 ετών, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: "Ο κύριος «Κενός»" (9 άτομα). (
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], σε παιδιά 5-10 ετών, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: "Ο πλανήτης «καρδιά» εκπέμπει SOS" (7 άτομα). 
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], σε παιδιά 8-11 ετών, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: "Ο πλανήτης «καρδιά» εκπέμπει SOS" (11 άτομα). 

 

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

  • Συμμετοχή στην «Πανελλήνια επιστημονική έρευνα στο σχολικό πληθυσμό για τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες εξαρτητικές Συμπεριφορές» (Έρευνα ESPAD 2019), σε μαθητές και των τριών τάξεων του Λυκείου. Tην ευθύνη της έρευνας είχε η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τα Κέντρα Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ / Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας (στο Νομό Ηρακλείου συμμετείχαν 7 Λύκεια) (413 μαθητές). 
       
  • Μια (01) Ενημερωτική Συνάντηση, διάρκειας 02 ωρών, με θέμα: "Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο", σε νέους της Στέγης Ανηλίκων Αρρένων. Σε συνεργασία με τη Στέγη Ανηλίκων Αρρένων (09 άτομα). 
     
  • Δεκατέσσερις (14) Ενημερωτικές Συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, σε μαθητές Γυμνασίου, στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας, στον άξονα: "Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων", με θέμα: "Εξαρτήσεις και εφηβική ηλικία", των εξής γυμνασίων: 1ο, 3ο, 5ο, 7ο, 12ο Ηρακλείου, Αγίας Βαρβάρας και των εξής Γενικών Λυκείων: 4ο Ηρακλείου, Νέας Αλικαρνασσού. Σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Σχολείων (698 άτομα).
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], σε μαθητές Γ’ τάξης του Γυμνασίου Τυλίσου, διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: "Ο έρωτας στα χρόνια της Εφηβείας", στα πλαίσια σχολικού Project. Σε συνεργασία με την υπεύθυνη καθηγήτρια και τη Διεύθυνση του σχολείου (19 άτομα).
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο, σε μαθητές Β’ τάξης του 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου και σε μαθητές διαφόρων χωρών, με θέμα: "Διαχείριση συγκρούσεων", στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS (70 άτομα). 
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο [MOVERE], διάρκειας 2 ωρών, με θέμα: "Συζητώντας για τα δύσκολα συναισθήματα" (04 άτομα). 

 

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

  • Εκπαίδευση σπουδαστών του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας, ΤΕΙ Κρήτης, στο πλαίσιο της εργαστηριακής τους άσκησης (04 άτομα). 
     

Στόχος των δράσεων ήταν η γνωριμία με το φορέα, η έκφραση - ανταλλαγή σκέψεων, εμπειριών και συναισθημάτων, η απόκτηση γνώσεων, η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η υιοθέτηση στάσεων που θα τους οδηγήσουν σε μία ομαλή ανάπτυξη - εξέλιξη. Οι συναντήσεις διεξάγονταν σε συνεργασία με τη Διεύθυνση των Σχολείων, με ολιγομελείς ομάδες 10 - 20 νέων.    

Η εκπαιδευτική στρατηγική που ακολουθείται στις συναντήσεις νέων στηρίζεται στη βιωματική μάθηση, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων και δίνει έμφαση στο σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης.

Πρόκειται, δηλαδή, για μάθηση κατά την οποία ο συμμετέχων εμπλέκεται άμεσα στη μελετώμενη πραγματικότητα, οικειοποιούμενος τη γνώση μέσω της εμπειρίας κι αναζητώντας προσωπικό νόημα σ’ αυτήν τη διαδικασία. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην ομάδα και η κινητοποίησή του για ενεργό συμμετοχή. Έτσι, θα ανταλλάξει συναισθήματα, γνώσεις κι εμπειρίες και μέσω κριτικού στοχασμού θα επανεξετάσει - τροποποιήσει εσφαλμένες πεποιθήσεις, ώστε να προσαρμοσθεί ευκολότερα σε νέα δεδομένα.

Η βιωματική μάθηση, λοιπόν, ανταποκρίνεται, στην ανάγκη ανάπτυξης του συνόλου της προσωπικότητας των συμμετεχόντων και όχι μόνο της νοητικής τους βελτίωσης, μέσα σ’ ένα περιβάλλον σεβασμού και αποδοχής, καθώς ρόλος του συντονιστή σε αυτήν τη διεργασία είναι να προάγει την αλληλεπίδραση, τη συμμετοχή, την πορεία προς τη γνώση.

Activities: 

Νέα - Ανακοινώσεις

Βρείτε μας στο facebook

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα εγγραφής για να μπορείτε να λαμβάνετε τα ενημερωτικά newsletter του ΚΕΣΑΝ.

* Τα στοιχεία που δίνετε θα κρατηθούν αυστηρά εμπιστευτικά και δεν πρόκειται να δοθούν σε τρίτους για κανένα λόγο. Τo email εγγραφής σας πρέπει να αντιστοιχεί σε αληθινό email.Έχετε το δικαίωμα να ακυρώσετε την εγγραφή σας οποιαδήποτε στιγμή.

σχεδιαση - υλοποιηση : δημος Ηρακλειου - τμημα πληροφορικης - γραφειο ηλεκτρονικης διακυβερνησης