Σύμφωνα με τον κατατεθειμένο και εγκεκριμένο από τον Ο.ΚΑ.ΝΑ. προγραμματισμό του ΚΕ.Σ.Α.Ν. ως Αστική Εταιρεία, οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2023 έως Δεκέμβριος 2023 και είχαν πλαίσιο την Εκπαίδευση Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν:
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Προσχολική Αγωγή:
- Δύο (02) Βιωματικά Εργαστήρια με θέμα: "Είμαι κι εγώ ένα κομμάτι από το παζλ μας", 02 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, σε μαθητές προσχολικής αγωγής του 66ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τις δασκάλες των τμημάτων (30 άτομα).
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
- Μία (01) Ομάδα με θέμα: "Ψυχική ενδυνάμωση εφήβων 'Πάμε Γυμνάσιο;!'" [Παρέμβαση: "Συνδεόμαστε και δρούμε"], 05 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, σε αποφοίτους Στ' τάξης του 21ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου. Σε συνεργασία με τις δασκάλες των τμημάτων (11 άτομα).
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
- Δύο (02) Βιωματικά Εργαστήρια με θέμα: "Πρόληψη των Εξαρτήσεων - Προαγωγή της Ψυχοκοινωνικής Υγείας", 07 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, σε μαθητές Γ’ τάξης του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου και μαθητές Α’ τάξης του 10ου Λυκείου Ηρακλείου, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Σχολείων (116 άτομα).
- Δύο (02) Βιωματικά Εργαστήρια με θέμα: " Πρόγραμμα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας στη Σχολική Κοινότητα", 03 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη, σε μαθητές Α’ τάξης του 11ου Λυκείου Ηρακλείου και μαθητές Α’ τάξης του 6ου ΕΠΠΑΛ Ηρακλείου, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Σχολείων (54 άτομα).
- Μια (01) Διαδραστική Θεατροπαιδαγωγική Παράσταση με θέμα: "Διαφυγές ...από κάθε εξάρτηση!", 01 συνάντηση, διάρκειας 03 ωρών, σε μαθητές Α’ και Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Νέας Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/ Γραφείο Ηρακλείου - Λασιθίου (44 άτομα).
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
- Εκπαίδευση φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, της Σχολής Επιστημών Υγείας, του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο της πρακτικής - εργαστηριακής τους άσκησης (07 άτομα).
- Εκπαίδευση μεταπτυχιακής φοιτήτριας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου - Εξαρτήσεις και Νέες Τεχνολογίες", του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο της πρακτική της άσκησης (01 άτομο).
- Μια (01) Ενημερωτική Συνάντηση σε φοιτητές, διάρκειας 02 ωρών, για το έργο, τη δράση και τις προληπτικές παρεμβάσεις του ΚΕΣΑΝ - Κέντρου Πρόληψης, στο πλαίσιο του μαθήματος "Κοινωνική Πολιτική για ευάλωτες ομάδες". Σε συνεργασία με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (57 άτομα).
Η εκπαιδευτική στρατηγική που ακολουθείται στις συναντήσεις νέων στηρίζεται στη βιωματική μάθηση, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων και δίνει έμφαση στο σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης.
Πρόκειται, δηλαδή, για μάθηση κατά την οποία ο συμμετέχων εμπλέκεται άμεσα στη μελετώμενη πραγματικότητα, οικειοποιούμενος τη γνώση μέσω της εμπειρίας κι αναζητώντας προσωπικό νόημα σ’ αυτήν τη διαδικασία. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην ομάδα και η κινητοποίησή του για ενεργό συμμετοχή. Έτσι, θα ανταλλάξει συναισθήματα, γνώσεις κι εμπειρίες και μέσω κριτικού στοχασμού θα επανεξετάσει - τροποποιήσει εσφαλμένες πεποιθήσεις, ώστε να προσαρμοσθεί ευκολότερα σε νέα δεδομένα.
Η βιωματική μάθηση, λοιπόν, ανταποκρίνεται, στην ανάγκη ανάπτυξης του συνόλου της προσωπικότητας των συμμετεχόντων και όχι μόνο της νοητικής τους βελτίωσης, μέσα σ’ ένα περιβάλλον σεβασμού και αποδοχής, καθώς ρόλος του συντονιστή σε αυτήν τη διεργασία είναι να προάγει την αλληλεπίδραση, τη συμμετοχή, την πορεία προς τη γνώση.