Σύμφωνα με τον κατατεθειμένο και εγκεκριμένο από τον Ο.ΚΑ.ΝΑ. προγραμματισμό του ΚΕ.Σ.Α.Ν. ως Αστική Εταιρεία, οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2023 έως Δεκέμβριος 2023 και είχαν πλαίσιο τη Σχολική Κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν:
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
- Ένα (01) Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: "Ο Εαυτός μου και οι Άλλοι", 06 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών έκαστη. Σε συνεργασία με την Υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Σχολικών Μονάδων Π.Ε. Ηρακλείου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης (18 άτομα).
- Μία (01) Εποπτική Συνάντηση - Υποστήριξη στην Υλοποίηση Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με θέμα: "Άγχος στην εφηβική ηλικία", 01 συνάντηση, διάρκειας 02 ωρών (01 άτομο).
Οι παρεμβάσεις διεξάγονται σε συνεργασία με Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ60 και ΠΕ70 και Υπεύθυνους των Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Σχολικών Μονάδων Π.Ε. Ηρακλείου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης.
Η εκπαιδευτική στρατηγική που ακολουθείται στις συναντήσεις εκπαιδευτικών στηρίζεται στη βιωματική μάθηση, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων και δίνει έμφαση στο σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης.
Πρόκειται, δηλαδή, για μάθηση κατά την οποία ο συμμετέχων εμπλέκεται άμεσα στη μελετώμενη πραγματικότητα, οικειοποιούμενος τη γνώση μέσω της εμπειρίας κι αναζητώντας προσωπικό νόημα σ’ αυτήν τη διαδικασία. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην ομάδα και η κινητοποίησή του για ενεργό συμμετοχή. Έτσι, θα ανταλλάξει συναισθήματα, γνώσεις κι εμπειρίες και μέσω κριτικού στοχασμού θα επανεξετάσει - τροποποιήσει εσφαλμένες πεποιθήσεις, ώστε να προσαρμοσθεί ευκολότερα σε νέα δεδομένα.
Η βιωματική μάθηση, λοιπόν, ανταποκρίνεται, στην ανάγκη ανάπτυξης του συνόλου της προσωπικότητας των συμμετεχόντων και όχι μόνο της νοητικής τους βελτίωσης, μέσα σ’ ένα περιβάλλον σεβασμού και αποδοχής, καθώς ρόλος του συντονιστή σε αυτήν τη διεργασία είναι να προάγει την αλληλεπίδραση, τη συμμετοχή, την πορεία προς τη γνώση.