Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ιανουάριος 2016 - Δεκέμβριος 2016)

Σύμφωνα με τον κατατεθειμένο και εγκεκριμένο από τον Ο.ΚΑ.ΝΑ. προγραμματισμό του ΚΕ.Σ.Α.Ν. ως Αστική Εταιρεία, οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2016 έως Δεκέμβριος 2016 και είχαν πλαίσιο τη Σχολική Κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν: 

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: 

  • Τέσσερα (04) Βιωματικά Σεμινάρια, διάρκειας 4 ωρών έκαστο, σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, με θέμα: "Συναισθήματα και εξαρτήσεις - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στο βιβλίο: «Ο κήπος με τις 11 γάτες»". Σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (98 άτομα). 
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Σεμινάριο, σε δασκάλους, διάρκειας 4 ωρών, με θέμα: "Αλκοόλ και έφηβοι. Δυναμική της Ομάδας: Βασικές αρχές και ζητήματα της εργασίας με ομάδες μέσα στην τάξη". Σε συνεργασία με το Σύλλογο Στήριξης Εξαρτημένων από το Αλκοόλ "Η Επιστροφή" και την υπεύθυνη συντονισμού των δράσεων του Κοινωνικού Σχολείου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου (15 άτομα)
     
  • Πέντε (05) Επιμορφωτικές Ημερίδες, διάρκειας 6 ωρών έκαστη, σε δασκάλους, με θέμα: "Η δυναμική της ομάδας στη διαχείριση των συγκρούσεων", των εξής δημοτικών σχολείων: 9ο, 10ο, 16ο, 18ο, 36ο, 32ο, 35ο, 46ο Ηρακλείου, Αγίου Θωμά, Αγίου Σύλλα, Βασιλειών, Καρκαδιώτισας, Μεγάλης Βρύσης, Προφήτη Ηλία, Τσιφούτ Καστελίου. Σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο Δημοτικής Εκπαίδευσης της 4ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (216 άτομα).
     
  • Δύο (02) Βιωματικά Σεμινάρια, διάρκειας 4 ωρών έκαστο, σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, με θέμα: "Αναπτύσσοντας προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες για παιδιά δημοτικού: Προάγοντας την προστασία του παιδιού". Σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (35 άτομα).
     
  • Τέσσερις (04) Εκπαιδευτικές Συναντήσεις, διάρκειας 4 ωρών έκαστη, με θέματα: "My Movie - Windows Live Movie Maker - Η Ψηφιακή Τέχνη ως εργαλείο κι έκφραση", συντονίστρια: Μαρία Ασυνάνογλου, "Μελωδία-ρυθμός-λόγος. Στοιχεία μουσικής στη σχολική τάξη-ιδέες και παιχνίδια", συντονίστρια: Μαρία Χαλκιαδάκη, "‘‘Δύο δέντρα, μια φορά…’’ - Βιωματικές δράσεις φιλαναγνωσίας", συντονίστρια: Μαρία Πολένη και  "Θέματα - ταμπού στο σχολείο. Με αφορμή ένα βιβλίο προσεγγίζουμε το θέμα του θανάτου στο σχολείο", συντονίστρια: Χρύσα Περβολαράκη, στο πλαίσιο του Δικτύου Ανταλλαγής Ιδεών & Πρακτικών στην Εκπαιδευτική Κοινότητα. Σε συνεργασία με εθελοντές εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (12 άτομα).​
     
  • Ένα (01) Εκπαιδευτικό Σεμινάριο, διάρκειας 2 ωρών, σε δασκάλους Στ’ τάξης, με θέμα: "Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο", των εξής δημοτικών σχολείων: 9ο, 10ο, 16ο, 18ο, 36ο, 32ο, 35ο, 46ο Ηρακλείου, Αγίου Θωμά, Αγίου Σύλλα, Βασιλειών, Καρκαδιώτισας, Μεγάλης Βρύσης, Προφήτη Ηλία, Τσιφούτ Καστελίου. Σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο Δημοτικής Εκπαίδευσης της 4ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (12 άτομα).
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο, διάρκειας 6 ωρών έκαστη, σε δασκάλους του 37ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, με θέμα: "Συζητώντας με τους γονείς …με αφορμή μία ταινία". Σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο Δημοτικής Εκπαίδευσης της 5ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου, τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών του Σχολείου (26 άτομα).
     

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

  • Ένα (01) Βιωματικό Σεμινάριο, σε καθηγητές, διάρκειας 4 ωρών, με θέμα: "Αλκοόλ και έφηβοι. Δυναμική της Ομάδας: Βασικές αρχές και ζητήματα της εργασίας με ομάδες μέσα στην τάξη". Σε συνεργασία με το Σύλλογο Στήριξης Εξαρτημένων από το Αλκοόλ "Η Επιστροφή" και την υπεύθυνη συντονισμού των δράσεων του Κοινωνικού Σχολείου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου (30 άτομα).
     
  • Ένα (01) Βιωματικό Σεμινάριο, σε καθηγητές, διάρκειας 4 ωρών, με θέμα: "Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Γυμνασίου στο Υλικό Αγωγής Υγείας: «Διαπροσωπικές Σχέσεις»". Σε συνεργασία με την Υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (28 άτομα).  
     
  • Συμμετοχή στη "Συνάντηση ενημέρωσης εκπαιδευτικών σχολείων Δ.Δ.Ε Ν. Ηρακλείου για το Σχεδιασμό και την υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) για το σχολικό έτος 2016-2017". Παρουσίαση των προγραμματισμένων επιμορφωτικών δράσεων του ΚΕΣΑΝ - Κέντρου Πρόληψης, σε συνεργασία με την Υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (15 άτομα).

     

  • Μία (01) Ενημερωτική Συνάντηση, διάρκειας 2 ωρών, σε καθηγητές του Γυμνασίου Γαζίου, με θέμα: "Η πρόληψη των εξαρτήσεων στο σχολείο και ο ρόλος των εκπαιδευτικών". Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών του Σχολείου (30 άτομα).

     

  • Ένα (01) Βιωματικό Εργαστήριο, 4 συναντήσεις, διάρκειας 3 ωρών έκαστη, σε καθηγητές ιδιωτικής εκπαίδευσης, με θέμα: "Ο εκπαιδευτικός στην πρώτη γραμμή". Σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Ηρακλείου (ΟΕΒΕΝΗ) (21 άτομα).

     

  • Ένα (01) Βιωματικό Σεμινάριο, σε καθηγητές, 2 συναντήσεις, διάρκειας 4 ωρών έκαστη, με θέμα: "Η πρόληψη των εξαρτήσεων στο σχολείο και ο ρόλος των εκπαιδευτικών". Σε συνεργασία με την Υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου, το Σύλλογο Στήριξης Εξαρτημένων από το Αλκοόλ "Η Επιστροφή" και το Αλκοολογικό Ιατρείο ΠαΓΝΗ (17 άτομα).

     

  • Ένα (01) Βιωματικό Σεμινάριο, σε καθηγητές, 2 συναντήσεις, διάρκειας 4 και 6 ωρών αντίστοιχα, με θέμα: "Βασικές αρχές και ζητήματα εργασίας με ομάδες μέσα στην τάξη". Σε συνεργασία με την Υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (21 άτομα).
     
Στόχος των δράσεων ήταν η εκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών στην εργασία με ομάδες, τη διεργασία, τη δυναμική, τα στάδια λειτουργίας, τους ρόλους, τις δυσκολίες και κυρίως η κατανόηση των πλεονεκτημάτων αυτού του τρόπου δουλειάς στην εφαρμογή - υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. Οι συναντήσεις διεξάγονταν σε συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης Περιφερειών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου και τους Υπεύθυνους των Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου, με ολιγομελείς ομάδες 25 - 30 εκπαιδευτικών.

Η εκπαιδευτική στρατηγική που ακολουθείται στις συναντήσεις εκπαιδευτικών στηρίζεται στη βιωματική μάθηση, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων και δίνει έμφαση στο σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης.

Πρόκειται, δηλαδή, για μάθηση κατά την οποία ο συμμετέχων εμπλέκεται άμεσα στη μελετώμενη πραγματικότητα, οικειοποιούμενος τη γνώση μέσω της εμπειρίας κι αναζητώντας προσωπικό νόημα σ’ αυτήν τη διαδικασία. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην ομάδα και η κινητοποίησή του για ενεργό συμμετοχή. Έτσι, θα ανταλλάξει συναισθήματα, γνώσεις κι εμπειρίες και μέσω κριτικού στοχασμού θα επανεξετάσει - τροποποιήσει εσφαλμένες πεποιθήσεις, ώστε να προσαρμοσθεί ευκολότερα σε νέα δεδομένα.

Η βιωματική μάθηση, λοιπόν, ανταποκρίνεται, στην ανάγκη ανάπτυξης του συνόλου της προσωπικότητας των συμμετεχόντων και όχι μόνο της νοητικής τους βελτίωσης, μέσα σ’ ένα περιβάλλον σεβασμού και αποδοχής, καθώς ρόλος του συντονιστή σε αυτήν τη διεργασία είναι να προάγει την αλληλεπίδραση, τη συμμετοχή, την πορεία προς τη γνώση.


 

Νέα - Ανακοινώσεις

Βρείτε μας στο facebook

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα εγγραφής για να μπορείτε να λαμβάνετε τα ενημερωτικά newsletter του ΚΕΣΑΝ.

* Τα στοιχεία που δίνετε θα κρατηθούν αυστηρά εμπιστευτικά και δεν πρόκειται να δοθούν σε τρίτους για κανένα λόγο. Τo email εγγραφής σας πρέπει να αντιστοιχεί σε αληθινό email.Έχετε το δικαίωμα να ακυρώσετε την εγγραφή σας οποιαδήποτε στιγμή.

σχεδιαση - υλοποιηση : δημος Ηρακλειου - τμημα πληροφορικης - γραφειο ηλεκτρονικης διακυβερνησης