Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ιανουάριος 2019 - σήμερα)

Σύμφωνα με τον κατατεθειμένο και εγκεκριμένο από τον Ο.ΚΑ.ΝΑ. προγραμματισμό του ΚΕ.Σ.Α.Ν. ως Αστική Εταιρεία, οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2019 έως σήμερα και είχαν πλαίσιο τη Σχολική Κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν: 

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

  • Μια (01) Ομάδα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, 4 συναντήσεις, διάρκειας 02 ωρών εκάστη, σε δασκάλους του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου (Ανωγειανό). Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου (10 άτομα). 
     
  • Ένα (01) Ετήσιο Σεμινάριο, 3 συναντήσεις, διάρκειας 3 ωρών έκαστη, σε δασκάλους, με θέμα: "Ενισχύοντας τη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών". Σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου (19 άτομα). 
     
  • Μια (01) Ομάδα Νηπιαγωγών, 7 συναντήσεις, διάρκειας 03 ωρών έκαστη, με θέμα: "Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών". Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 3ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ60 (28 άτομα). 
     
  • Οκτώ (08) Ενδοσχολικές Επιμορφωτικές Ημερίδες, σε εκπαιδευτικούς της 7ης Ενότητας Κρήτης, διάρκειας 5 ωρών έκαστη, με θέμα: "Επικοινωνία  και Διαχείριση Συγκρούσεων στη Σχολική Κοινότητα". Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 7ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ70 (192 άτομα). 
     
  • Τέσσερις (04) Ενδοσχολικές Επιμορφωτικές Ημερίδες, σε εκπαιδευτικούς της 9ης Ενότητας Κρήτης, διάρκειας 5 ωρών έκαστη, με θέμα: "Συζητάμε για τα συναισθήματα που μας δυσκολεύουν". Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 9ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ70 (111 άτομα). 
     
  • Μια (01) Ενδοσχολική Επιμορφωτική Ημερίδα, σε εκπαιδευτικούς της 9ης Ενότητας Κρήτης, διάρκειας 5 ωρών έκαστη, με θέμα: "Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο". Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 9ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ70 (36 άτομα). 
     
  • Μια (01) Ημερίδα Διευθυντών της 7ης Ενότητας Κρήτης, διάρκειας 4 ωρών, με θέμα: "Μεθοδολογικές προσεγγίσεις για την επικοινωνία στη σχολική κοινότητα". Σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 7ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ 70 (40 άτομα). 
     
  • Συμμετοχή σε μια (01) Ημερίδα, με θέμα: "Ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις για τη διαχείριση κρίσεων εντός της σχολικής κοινότητας: Ο υποστηρικτικός ρόλος των δομών". Εισήγηση: "Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών: το άτομο συναντά την ομάδα". Διοργάνωση: Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου της 3ης Ενότητας Κρήτης ΠΕ60 (300 άτομα). 

 

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

  • Ένας (01) κύκλος Επιμορφωτικών Σεμιναρίων "Εκπαιδευτικός και σύγχρονες προκλήσεις", 03 σεμινάρια, διάρκειας 04 ωρών έκαστο, σε καθηγητές, με θέματα:
    1. "Άγχος και εφηβεία" (11 άτομα).
    2. "Περί έρωτος στην εφηβεία" (8 άτομα). 

     
  • Μια (01) Ημερίδα για εκπαιδευτικούς του 1ου ΕΠΑΛ, με θέμα: "Ενισχύοντας την ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη της τοξικοεξάρτησης". Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου (60 άτομα). 

 

Στόχος των δράσεων ήταν η εκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών στην εργασία με ομάδες, τη διεργασία, τη δυναμική, τα στάδια λειτουργίας, τους ρόλους, τις δυσκολίες και κυρίως η κατανόηση των πλεονεκτημάτων αυτού του τρόπου δουλειάς στην εφαρμογή - υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. Οι συναντήσεις διεξάγονταν σε συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης Περιφερειών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου και τους Υπεύθυνους των Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου, με ολιγομελείς ομάδες 25 - 30 εκπαιδευτικών.

Η εκπαιδευτική στρατηγική που ακολουθείται στις συναντήσεις εκπαιδευτικών στηρίζεται στη βιωματική μάθηση, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων και δίνει έμφαση στο σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης.

Πρόκειται, δηλαδή, για μάθηση κατά την οποία ο συμμετέχων εμπλέκεται άμεσα στη μελετώμενη πραγματικότητα, οικειοποιούμενος τη γνώση μέσω της εμπειρίας κι αναζητώντας προσωπικό νόημα σ’ αυτήν τη διαδικασία. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην ομάδα και η κινητοποίησή του για ενεργό συμμετοχή. Έτσι, θα ανταλλάξει συναισθήματα, γνώσεις κι εμπειρίες και μέσω κριτικού στοχασμού θα επανεξετάσει - τροποποιήσει εσφαλμένες πεποιθήσεις, ώστε να προσαρμοσθεί ευκολότερα σε νέα δεδομένα.

Η βιωματική μάθηση, λοιπόν, ανταποκρίνεται, στην ανάγκη ανάπτυξης του συνόλου της προσωπικότητας των συμμετεχόντων και όχι μόνο της νοητικής τους βελτίωσης, μέσα σ’ ένα περιβάλλον σεβασμού και αποδοχής, καθώς ρόλος του συντονιστή σε αυτήν τη διεργασία είναι να προάγει την αλληλεπίδραση, τη συμμετοχή, την πορεία προς τη γνώση.

Νέα - Ανακοινώσεις

Βρείτε μας στο facebook

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα εγγραφής για να μπορείτε να λαμβάνετε τα ενημερωτικά newsletter του ΚΕΣΑΝ.

* Τα στοιχεία που δίνετε θα κρατηθούν αυστηρά εμπιστευτικά και δεν πρόκειται να δοθούν σε τρίτους για κανένα λόγο. Τo email εγγραφής σας πρέπει να αντιστοιχεί σε αληθινό email.Έχετε το δικαίωμα να ακυρώσετε την εγγραφή σας οποιαδήποτε στιγμή.

σχεδιαση - υλοποιηση : δημος Ηρακλειου - τμημα πληροφορικης - γραφειο ηλεκτρονικης διακυβερνησης